Cíl reklamy
Pokud se to celé podaří, je to úspěch a reklama splnila svůj účel. Což se nepovede vždy. Jednak se nemusí trefit do vkusu dotyčného a jednak to nemusí být osoba, kterou to zajímá.
Jaká je v tom rozdíl? Inu, pokud člověk nepotřebuje brusle, nebude jej asi ani zajímat reklama na tento výrobek. A druhý je ten, který sice brusle potřebuje, ale reklama je udělaná tak, že se mu nelíbí, nebo jej vysloveně odpuzuje. A takové lidi je pak třeba dělit ještě do dalších kategorií. Někomu se líbí modrá barva, druhý ji nesnáší. Takže ten, kdo reklamu vymýšlí se nikdy nemůže trefit do vkusu více lidí. Prostě je to nemožné. Musí tedy vědět a znát, co je momentálně v kursu, co se líbí a co zase ne, musí mít prostě přehled. Teprve pak může začít pracovat na reklamním návrhu.
Povšimli jste si, že je teprve u návrhu? Ano, tak to celé vzniká. Návrh pak putuje k zákazníkovi, pokud se už přímo na něm nepodílí, prochází schvalováním a pak teprve se vše dopilovává a dopracovává. Inu, udělat vkusnou reklamu není jen tak.
Reklama Olomouc je v této branži již spoustu let. Má tedy za sebou obrovskou spoustu zkušeností. Lidé, kteří zde pracují nejsou nějací neználci, naopak jsou to odborníci první třídy. Každý z nich se může pochlubit vzděláním, které je v příslušném oboru třeba. Stmelený kolektiv pracovníků se tedy snaží, aby jejich práce byla na té nejvyšší úrovni. To znamená co? To znamená to, že se jejich reklama musí trefit do největší cílové skupiny. Nebo ještě jinak a lépe řečeno, musí zaujmout a “chytit” lidi i mimo cílovou skupinu.
Příklad. Nepotřebuji brusle, tedy mne reklama na ně nezajímá. Ovšem ta je vyrobena tak, že mne to “chytí” i přesto, že brusle nepotřebuji. Pokud jde o plakát, zaujme mne tak, že přistoupím blíže a už se stávám potencionálním návštěvníkem webu, nebo návštěvy přímo v obchodě. Takže cíle reklamy bylo dosaženo.